Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op huishouden.startpagina.nl

tijgerbalsem OT

zeeuwtje
07 Mei, 2009 08:40

Ik beng bang dat dit onderwerp misschien niet hier thuishoort, maar ik wil het jullie toch even vragen.

I.v.m. gewrichtsklachten is mij tijgerbalsem aangeraden.

heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Wat is het verschil tussen witte en rode tijgerbalsem?

Moet je oppassen voor vlekken in kleding met dat spul?

Of kan ik beter gewoon Midalgan ofzo nemen?

Alvast bedankt.

zeeuwtje

Joost
07 Mei, 2009 09:00

Wat mij betreft kan dit onderwerp hier wel… is toch ook een huishoudelijk vraagje?!

Ik ken Tiger Balm goed omdat je het in het Verre Oosten waar ik vaak kom overal kan kopen. Het bevat stoffen die de doorstroming van je bloed verbeteren waardoor je zo'n warm gevoel krijgt (o.a. kamfer).

De rode is sterker dan de witte en bevat tevens kaneel, ik vind ze beide lekker ruiken. Vlekken zijn wel vervelend, zeker die van de rode balm, die krijg je echt niet meer uit lichte kleding, dus goed oppassen.

Het is geen geneesmiddel, dus ik zou altijd zorgen dat je onder controle van een arts blijft. Probeer het eens uit, het werkt bij mij erg goed bij muggesteken, spierpijn en als ik hoofdpijn heb of bij verkoudheid.

Midalgan ken ik ook, het bevat volgens mij andere stoffen, werkt ook goed bij spierpijn en gewrichtsklachten, maar ik heb het niet in huis (te duur).

erik
07 Mei, 2009 09:02

Tijgerbalsem wit

Tijgerbalsem wit is de normale versie van de tijgerbalsem. Het geeft een branderig gevoel bij het opsmeren waardoor de spieren gaan doorbloeden. Dit helpt effectief tegen de pijn. Bij gebruik op grote delenvan het lichaam kan hij bij het smeren een licht onaangenaam rillerig gevoel geven. De geur is doordringend. Het werkt verder effectief en de prijs is relatief laag. Het middel voelt ietwat plakkerig aan op de huid.

Prijs :

Pijnverlichting: 7

Ontspannen gevoel: 7

Bijwerkingen: branderig en rillerig gevoel

Algemeen cijfer:7

Tijgerbalsem rood

Tijgerbalsem rood is de hete versie van de tijgerbalsem. Het geeft een zeer branderig gevoel bij het opsmeren waardoor de spieren gaan doorbloeden. Dit middel helpt zeer effectief tegen de pijn en om te ontspannen. Bij gebruik op grote delenvan het lichaam kan hij bij het smeren een behoorlijk onaangenaam rillerig gevoel geven wat 20 minuten duurt. Het middel voelt ietwat plakkerig aan op de huid en geeft gele en rode vlekken op kleding die niet uitwasbaar zijn. De geur is doordringend. Het werkt verder het meest effectief van alle midddelen en de prijs is relatief laag waardoor het toch een goed product is.

Prijs :

Pijnverlichting: 8

Ontspannen gevoel: 8

Bijwerkingen: geeft een onaangenaam plakkerig gevoel, geeft niet uitwasbare vlekken op kleding

zeeuwtje
07 Mei, 2009 09:06

Joost en Erik, allebei heel erg bedankt voor de snelle reactie, hier kan ik wat mee!

zeeuwtje

Maria
07 Mei, 2009 10:14

helpt wel maar het ruikt sterk

decency
07 Mei, 2009 10:52

en was je handen heel goed, pas wel op waar je het smeert, ik heb het eens op de enkel gesmeerd op de dunne huid

Iso
07 Mei, 2009 10:53

Doordat mijn huid nogal gevoelig is voor dit soort smeerseltjes gebruik ik meestal Tantum of het homeopatische SRL gelei.

Er is ook een goedkopere versie van de SRL gelei en die heet LRS gelei.

Met deze drie heb ik goede ervaringen.

Iso

erik
07 Mei, 2009 12:47

Moet je als man eens smeren, je handen niet goed wassen en dan naar de wc gaan. Dat is 1 keer en dan nooit meer :)

Annelies
07 Mei, 2009 12:51
Petr@
07 Mei, 2009 13:36

Dan heb je de “Vlam in de pijp” ;)